فرکانس زیاد باعث میشود که صفحه دیافراگم اسپیکر در ثانیه بیشتر مرتعش شود و در پخش صدا با فرکانس کم صفحه دیافراگم اسپیکر کمتر مرتعش میشود ولی سطح بزرگتری از دیافراگم به ارتعاش درمیآید. افزایش روزافزون جمعیت در قرن ۲۱ باعث ایجاد مشکلات عمده ازدحام در جادههای این شهر شدهاست. مجموعه ای از خدمات که قبلا فقدان آنها وقت و هزینه ی زیادی از افراد می گرفت را آی تی قیمت یکجا برای شما جمع کرده است و این یک فرصت مغتنم برای بهره گیری از آن است. بیشتر شبکه جاده ای در مرکز شهر کابل از تقاطعهای مربع یا دایره ("char-rahi") تشکیل شدهاست. اولین نمونه آن کابل سیتی سنتر است که در ۲۰۰۵ باز شد. در سپتامبر ۲۰۱۷، رئیس شهرداری کابل اعلام کرد که «در آینده نزدیک» ۲۸۶ متر پل هوایی برای عابرین پیاده (پل عابر پیاده) در هشت منطقه شلوغ شهر ساخته خواهد شد. فرودگاه بینالمللی حامد کرزی (فرودگاه بینالمللی کابل) ۲۵ کیلومتر (۱۶ مایل) از مرکز کابل فاصله دارد، که عموماً فرودگاه اصلی کشور میباشد. محصولات اصلی کابل شامل میوه تازه و میوه خشک، مغزیات، نوشیدنی، فرش افغانی، چرم و پوست گوسفند، مبلمان، عتیقه و لباسهای محلی میشود. یکی دیگر از عجایب خلق شده توسط کمپانی jbl را میتوان سری Xtreme محصولات اسپیکر دانست.

 
این مدل محصولات را میتوان به صورت ایستاده در تمام محیط ها استفاده کرد. در ۲۰۱۱, بانک جهانی مبلغ ۲۵ میلیون دالر را برای پروژه ساخت و ساز مناطق مسکونی کابل تصویب کرد. جدول زیر ۲۲ ناحیه شهری کابل را با اطلاعات مساحت، زمین و استفاده شانرا در سال ۲۰۱۱, نشان میدهد. بزرگترین قطب صنعتی کابل در ناحیه ۹ و در شمال دریای کابل در نزدیکی فرودگاه بینالمللی حامد کرزی واقع شدهاست. ناحیه ۱ کابل قسمت قدیمی شهر را شامل میشود، منطقه بالا شهر کابل ناحیههای ۲٬۴ و ۱۰ هستند، ناحیههای ۳ و ۶ هم مناطق تجاری و حکومتی را در خود جا دادهاست. جنگ افغانستان (از ۱۹۷۸ تا کنون) تولیدات اقتصادی کابل را محدود کردهاست، هرچند بعد از حاکمیت حامد کرزی در ۲۰۰۱, پیشرفتهای در اقتصاد محلی پدیدار شدهاست. بدلیل بالا بودن کیفیت این برند تا کنون توانسته رضایت مشتریان خود را به خوبی جلب کند. بهتر است اسپیکر پخش صداها با فرکانس متوسط یا بهطورمعمول همان دیالوگ و گفتگوهای انسانی، به خاطر خاصیت فرکانسی که دارند در میانه اتاق قرار بگیرند تا در شنوایی اصوات آنها مشکلی نداشته باشید. از انواع اسپیکرهای ایستاده، اسپیکر خانگی یعنی در واقع نوعی سیستم سینما خانگی است محسوب میشود و از طرفی اسپیکرهای ایستاده که کنار کامپیوتر میتوانند قرار بگیرند به عنوان اسپیکر خوب برای کامپیوتر حتی محسوب میشوند، پس میتوانید برای کامپیوتر خود به اسپیکرهای ایستاده نیز فکر کنید.
 
 
حتی اگر در بین افراد کسی تمایل به آواز خوانی داشته باشد به دلیل اکو دار بودن این میک میتوان از آن به عنوان یک میکروفون حرفه ای ارزان قیمت مخصوص اجرای زنده استفاده کرد و اطرافیان را به سر شوق آورد. در رابطه قیمت اسپیکر ها نمی توان خیلی سخت گیری کرد چون هر اسپیکر بنا بر اندازه و استاندارد های لازم می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. همچنین قیمت بالاتر نشان دهنده کیفیت بهتر نیست. همچنین سرویس اتوبوس حمل و نقل عمومی جدید نیز در سال ۲۰۱۸ افتتاح شدهاست (به زیر مراجعه کنید). ویژگی بارز این کابل انتقال تصویر بدون قطعی و سرعت بالا همچنین بدون هیچگونه نویز میباشد. این فروشگاه با برخوداری از اپلیکشین های اندروید و ios سرعت خدمات خود به مشتریان را افزایش داده است. بزرگراه AH76 کابل را به سمت شمال به سمت چاریکار، پل خمری و مزارشریف متصل میکنند. سالنگ وات جاده اصلی به سمت شمال غرب کشور است، در حالی که آسمایی وات سوم عقرب جاده اصلی به غرب کابل است. چارراهی مسعود کنار سفارت ایالات متحده واقع شده و یکی از جادههای با فرودگاه کابل متصل است. با مشاجرههای که شهرداری با ریاست ولایتی بروی علامت گزاریها داشتند، بیشتر این ناحیهها توسط ریاست ولایتی کابل اداره میشود تا شهرداری کابل.
 
تحت پروژه بهبود بهرهوری حمل و نقل شهری کابل که در سال ۲۰۱۴ و با حمایت بانک جهانی امضا شد، این شهر شاهد بهبودهای گستردهای در وضعیت جادهها، از جمله ساخت پیادهروهای جدید برای عابرین پیاده، سیستم فاضلاب، برق و آسفالت سطح جادهها خواهد بود.. این پارک مدیریت حرفوی در زمینه نگهداری روزانه جادهها، سرکهای داخلی، زمینهای عادی، زمینهای پارک، زنگ خطر ۲۴ ساعته و کنترل به رفت و آمد موترها و اشخاص دارد. دیگر شرکتهای هواپیمایی منطقه مانند، ایر ایندیا، اسپایس جت، فلای دبی، هواپیمایی امارات، گلف ایر، ماهان ایر، هواپیمایی بینالمللی پاکستان و ترکیش ایرلاینز نیز برنامههای منظم پرواز به این فرودگاه دارند. این فرودگاه قطب هواپیمایی آریانا افغان (هواپیمایی ملی افغانستان), هواپیمایی بینالمللی افغان جت، هواپیمایی افق شرق، هواپیمایی کام ایر، خطوط هوایی پامیر و خطوط هوایی صافی است. سرویس اتوبوسرانی عمومی شهر (ملی بس / "اتوبوس ملی") در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد تا مسافران را از مسیرهای روزانه به بسیاری از مقاصد برساند.