مراحل نظافت چرم حرفه ای مراحل نظافت چرم حرفه ای

پوست انسان یکی از مهم ترین اندام های محافظ در برابر نفوذ میکروارگانیسم ها و حفظ سلامتی است. عواملی که سلامت پوست را تهدید می کند شامل آلاینده های محیطی، مواد شیمیایی و لوازم آرایشی می باشد. بنابراین مراقبت از پوست و یادگیری تمیز کردن پوست و استفاده از روش های تمیز کردن و مراقبت برای حفظ بافت و ساختار پوست بسیار مهم است. زیرا بسیاری از افراد از مراحل صحیح و موثر پاکسازی پوست آگاهی ندارند. در این مقاله به مراحل نظافت چرم حرفه ای اشاره می کنیم.
عناوین اصلی در این صفحه
اهمیت پاکسازی پوست
پوست انسان دارای سه لایه اصلی است:
اولین لایه اپیدرم است که سبک ترین و قابل مشاهده ترین قسمت پوست است.
لایه دوم پوست اپیدرم و لایه سوم که کمتر در معرض آلاینده های محیطی قرار دارد هیپودرم نام دارد. بنابراین، پاکسازی پوست بر محافظت از اپیدرم یا لایه شاخی و سطح پوست تمرکز دارد.
پاکسازی پوست را می توان برای اهداف مختلفی انجام داد به عنوان مثال یکی از اهداف آن حذف آلودگی های روزانه از پوست و منافذ آن برای حفظ سلامت پوست است، علاوه بر این می توان از پاکسازی پوست برای اهداف زیبایی و زیبایی استفاده کرد. جلوگیری از پیری پوست، جوانسازی و جوانسازی پوست. آماده سازی پوست برای تغذیه با سرم های مراقبت از پوست و آماده سازی پوست برای آرایش.
گام های صحیح برای تمیز کردن پوست چیست؟
اولین نکته در پاکسازی پوست توجه به نوع پوست است که معمولاً چهار گروه پوست وجود دارد:
1. پوست چرب. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع پوست حتی قبل از استفاده از لوازم آرایشی چرب، چرب و براق است. لایه سطحی پوست ضخیم، مستعد آکنه و دارای منافذ باز زیادی است.
بیشتر بخوانید: بروشور پاکسازی پوست (بروشور پیشرفته و کاربردی دریافت کنید)
2. پوست خشک: پوست این نوع با نوع اول بسیار متفاوت است. پوستی شفاف و نازک است که گاهی کشیده می شود و می خندد. اغلب دارای ترک ها و سلول های کوچک است و این نوع پوست اغلب نیاز به لایه برداری دارد.
3. پوست خشک و حساس: دارای ویژگی های پوست خشک و همچنین بسیار واکنش پذیر و حساس است.
4. پوست مختلط: درجاتی از چربی در ناحیه T پوست (پیشانی، بینی و چانه) دیده می شود و بقیه پوست معمولاً خشک و پوسته پوسته است.
در قسمت دوم روش پاکسازی با توجه به نوع پوست انتخاب می شود. به طور کلی دو راه برای تمیز کردن پوست وجود دارد.
1. تمیز کردن با بخور
2. بدون تمیز کردن
در مرحله سوم پوست مرحله به مرحله تمیز می شود. روتین پاکسازی حرفه ای پوست شامل سه مرحله اصلی زیر است:
1. پاکسازی اولیه پوست
2. mei
3. جارو
4. تامین آب
پاکسازی اولیه پوست
اولین قدم استفاده از یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن تمام آلودگی ها، روغن آفتاب و آرایش از روی پوست است. این پاک کننده بسته به نوع پوست و درخواست مشتری می تواند شیر پاک کننده یا تونر باشد.
استفاده از عطر
مه پاش صورت با کاهش استحکام و چسبندگی سلول های کراتینه شده پوست باعث حذف این ذرات مرده از سطح پوست می شود و به نرمی، صاف شدن و احیای پوست کمک می کند. با کاهش ضخامت بافت مرده در سطح پوست، میزان چربی تولید شده توسط پوست کاهش می یابد و با کوچک کردن منافذ پوست ظاهر زیباتری به پوست می بخشد.
همچنین استفاده از عطر می تواند گردش خون موثری را در زیر پوست برقرار کرده و به تنفس سلول های پوست و بازسازی پوست کمک کند.
بسته به نوع پوست خود می توانید از اسپری های سرد یا گرم استفاده کنید. بهترین انتخاب برای پوست های چرب است زیرا خاصیت خنک کنندگی آن می تواند به کاهش چربی و آکنه و کاهش منافذ باز و بزرگ با خاصیت جاذب آن کمک کند. فراموش نکنید که استفاده از بخار داغ روی پوست های چرب باعث آب شدن و روشن شدن پوست می شود، از طرفی ترشح چربی در پوست افزایش یافته و باعث ایجاد آکنه روی پوست می شود. در نتیجه گرما و دود فقط باید روی پوست های خشک و حساس استفاده شود.
همچنین بخوانید: آکنه روزاسه (علائم، علل و درمان و پیشگیری)
استفاده از بخور برای تمیز کردن انواع پوست قابل استفاده است اما توصیه می شود از بخور مکرر پوست های خشک خودداری کنید و فقط تا زمانی که پوست نرم و آماده اسکراب شود از بخور استفاده کنید. برای این نوع پوست می توان بخور را کمی دورتر از پوست قرار داد و استفاده کرد.
چرم
لایه برداری بر اساس ماساژ دادن مواد به پوست صورت می گیرد. این فرآیند حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد و تجهیزات مورد استفاده با توجه به نوع پوست و درخواست مشتری انتخاب می شود.
این مواد با خاصیت پاک کنندگی و ساییدگی ملایم سطح پوست به حذف بافت مرده اپیدرم کمک می کنند. مواد مورد استفاده در این مرحله اسکراب شن دانه ریز، دانه متوسط ​​و درشت دانه می باشد.
پوست های حساس از حساسیت بالایی برخوردار هستند، بنابراین این نوع لایه برداری فقط برای پوست های چرب و چرب استفاده می شود. لایه برداری متوسط ​​برای پوست های معمولی و معمولی و لایه برداری ریز برای پوست های خشک و حساس استفاده می شود.
لازم به ذکر است که از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است، نمی توان از اسکراب در این ناحیه استفاده کرد. همچنین، اگر بافت اسکار یا زخم فعال و پوست ملتهب وجود دارد (و شرایط پوستی درمان نشده که احتمال عفونت را افزایش می‌دهند)، در نظر داشته باشید که پلاک پوست را از مرحله اسکراب گذشته نگه دارید.
این مطلب را نیز بخوانید: دانش و آموزش پک چشم و صورت (ضد چروک)
مواد غذایی و مرطوب کننده پوست
آخرین مرحله پاکسازی حرفه ای پوست استفاده از مواد مغذی و مرطوب کننده پوست است و در این مرحله توجه به نوع پوست بسیار مهم است.
استفاده از انواع مختلف ماسک می تواند شروع خوبی باشد. در مرحله بعد از مرطوب کننده های مناسب برای آبرسانی به پوست استفاده می شود و در نهایت می توان از تونر پوستی که خاصیت سفت کنندگی و سفت کنندگی دارد استفاده کرد. تونرها با کوچک کردن منافذ پوست به کاهش آکنه و چربی پوست کمک می‌کنند و ظاهری زیباتر و شاداب‌تر به پوست می‌دهند.
پس از اتمام مراحل پاکسازی، از کرم ضد آفتاب مناسب برای پوشاندن پوست استفاده می شود. در تمام مراحل پاکسازی و تغذیه پوست، آگاهی از حساسیت پوست به مواد مصرفی و کیفیت این مواد مهم است، زیرا در صورت بروز واکنش های پوستی، التهاب و عوارض، سلامت پوست در حد مطلوب است. خطر.
سم زدایی پوست
با این روش تمیز کردن، بعد از تمیز کردن سطح پوست، مستقیماً به لایه برداری پوست می رویم و لایه برداری را به مدت 5-10 دقیقه روی صورت ماساژ می دهیم. پس از آن پوست با آب ولرم شسته می شود و در مرحله آخر از روغن برای نرم شدن بافت پوست استفاده می شود. در متن زیر پس از آنچه گفته شد می توانید از انواع ماسک ها، کرم های مرطوب کننده و سرم های تغذیه کننده پوست برای تکمیل فرآیند پاکسازی پوست استفاده کنید.
مراقب باشید از بخور استفاده نکنید، زیرا از آب گرم برای مرطوب کردن پوست استفاده می شود.