مقدمه

همانطور که مطلع هستید انتخاب بهترین مرورگر برای سیستم عامل اندروید به شما این امکان را می­دهد تا مرور وب تلفن همراه خود را به شکل دلخواه تنظیم کنید. امروزه مرورگرهای بی­شماری برای اندروید در نظر گرفته شده است. برای انتخاب بهترین نوع مروگر ویژگی­های مختلفی را باید در نظر بگیرید؛ اما مهم­ترین فاکتور انتخابی در مرورگر، سرعت مناسب و بالای آن می­باشد. در این مقاله سعی داریم با معرفی هفت مرورگر برتر سیستم عامل اندروید، شما کاربران گرامی را در جهت انتخاب بهترین نوع آن راهنمایی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی و بررسی 7 مرورگر مناسب برای اندروید

1.    مرورگر گوگل کروم google chrome یکی از رایج­ترین و محبوب­ترین مرورگرهای سیستم عامل اندروید بشمار می­آید. این مرورگر که توسط شرکت گوگل ارائه شده، تقریبا به صورت پیش فرض، بر روی تمامی گوشی­های اندروید نصب شده است. کروم، علاوه بر اینکه در اندروید قابل اجرا است؛ قابلیت دسترسی بر روی سیستم عامل­های ویندوز، ios، مک و لینوکس را هم دارد. گوگل کروم با استفاده از استاندارد‌ترین ابزارها امکان گشت و گذار در اینترنت، همگام سازی مولتی پلتفرم، صرفه‌جویی در استفاده از دیتا و همچنین تنظیمات متعدد را فراهم می­سازد.

2.    اپرا به عنوان یکی دیگر از مرورگرهای پرسرعت سیستم عامل اندروید شناخته شده است. مرورگر اپرا که از سایر مرورگرهای اندروید متفاوت­تر است، با صرفه جویی در داده­ها، صفحات وب استاندارد را فشرده می­کند. در نتیجه این فشرده سازی و به لطف کاهش داده­ها، صفحات سریعتر بارگیری می شوند. حالت شب و کیف پول ارز مجازی و مسدود کننده‌ی تبلیغات، از ویژگی­های بارز مرورگر اپرا بشمار می­آید.

3.    موزیلا فایرفاکس، یک مرورگر وب باز و متن باز است که سرعتی مشابه با دیگر مرورگرها دارد. امنیت این مرورگر به دلیل مسدود کردن کوکی­ها، سایت­های مخرب و تبلیغات بسیار بالا می­باشد. مصرف کمتر رم، قابلیت گشایش چند پنجره در یک صفحه و مدیرت و پاکسازی اطلاعات خصوصی، از ویژگی­های مرورگر موزیلا بشمار می­آید.

4.    مرورگر braveیکی دیگر از مرورگرهای استفاده شده در اندروید است که قابلیت غیرفعال سازی اسکریپت، تبلیغات و ردیاب­ها را به طور پیش فرض در خود جای داده است. ایجاد فضایی امن برای کاربران، بارگزاری سریع صفحات و کاهش مصرف باتری موبایل، از ویژگی­های بارز مرورگر بریو بشمار می­آید. البته این مرورگر ممکن است به صورت غیراخلاقی تبلیغات خود را جایگزین تبلیغات حذف شده کند.

5.    مرورگر Samsung Internet Browser که به صورت انحصاری توسط شرکت سامسونگ تولید شده و فقط قابلیت اجرا بر روی گوشی­های سامسونگ را دارد. وجود ویژگی­هایی مانند افزونه­های کاربردی، سرعت بالا و حالت شب، دلیل قرارگیری این مرورگر در لیست بهترین­ها می­باشد.

6.    مرورگرKiwi  با قابلیت افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب، به عنوان یکی دیگر از مرورگرهای کاربردی اندروید شناخته شده است. اما در تست­های انجام شده، امتیاز بالایی را از سوی کاربران دریافت نکرده است. چراکه این مرورگر فقط سرعت عملکرد برخی از وبسایت­ها را بالا می­برد.

7.    مرورگر Via به عنوان یکی از سبک­ترین مرورگرهای سیستم عامل اندروید با حجمی بالغ بر 919 کیلوبایت شناخته شده است. محیط ساده و مینیمال و سرعت بالای مرورگر via، آن را در دسته بهترین­ها قرار داده است. این مرورگر کاربردی علاوه بر حجم سبک، از حالت شب نیز پشتیبانی می­کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم برخی از مرورگرهای مناسب اندروید را برای شما کاربران گرامی شرح دهیم. اکثر موارد ذکر شده از طریق پلی استور گوگل در دسترس است. با در نظر گرفتن ویژگی­ها و فاکتورهای عنوان شده و براساس نیاز خود می­توانید، بهترین گزینه مرورگر را برای تلفن همراه خود انتخاب نمایید.